foam roller

1. Forbedret fleksibilitet og øget fælles bevægelsesområde

I årevis var udstrækning standardmetoden til at mindske muskeltætheden og forbedre fleksibiliteten inden hverken træning eller udøvelse af sport. Nyere forskning viser imidlertid, at foam roller er mere effektiv, som samtidig øger fleksibiliteten.

2. Bedre omsætning af ilt i kroppen

Fordi blod bærer ilt i hele kroppen, bliver god omsætning afgørende for helbredet. Af andre årsager kan et fald i vores omsætning føre til en lang række problemer som følelsesløshed i vores lemmer, nedsat kognitiv evne.

3. Stressreduktion

Øvelser med en foam roller kan hjælpe med at reducere stress efter træning. En undersøgelse fundet myofascial frigivelse kan sænke cortisol, dit stresshormon, som du vil seriøst ringe ned efter en anstrengende træning.

4. Reducer ømheden efter en hård træning

Uanset om du er en erfaren atlet eller en weekendkriger, har du sandsynligvis oplevet forsinket indtrængende muskelsårhed. Simpelthen sagt, DOMS er smerten og stivheden i dine muskler, som typisk kan indstilles overalt fra 24-48 timer efter en intens træning.

Forskningen finder dog, at skumrullning kan reducere chancerne for, at ømheden kryber ind, så du ikke bruger dagen efter, at din første cykelklasse sidder fast på sofaen og spekulerer på, hvorfor dine ben hader dig så meget.

5. Undgå skader

Behandling af en skade bliver meget lettere, når du undgår det i første omgang. Ofte kan en konsekvent brug af skumrulleøvelser forhindre mange skader forbundet med stramhed og overanvendelse.

DEL
Tidligere artikel
Næste artikelTips til at holde din have sund og rask

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here