yoga-virker-slankende

Rigtig mange faktorer spiller ind, når du forsøger at komme i form.

Men hvad betyder “i form” for dig? Hvad er dit udgangspunkt? Kan du træne ofte? Hvilken form for yoga vil du gerne dyrke, let eller krævende?

Det endelige svar afhænger af, hvad du gerne vil. Yoga har sædvanligvis hurtig betydning for din krops fleksibilitet og den ro, som du kan få kroppen til at komme i.

Efter et par ugers yoga med yogatræning flere gange om ugen, vil du kunne mærke en forskel.

Der findes forskellige former for yogamåtte.

Fortsætter motivationen med at være der, vil du efter nogle måneder også kunne begynde at føle dig stærkere og endnu mere fleksibel end forinden din yogatræning startede.

Det er fantastisk!

Men hvad betyder det egentlig, at være i form?

At være i form betyder forskellige punkter til forskellige mennesker. Du kan overveje at være i form som det betyder, at din daglige udholdenhed er forbedret, så du undgår at komme i vejret op ad trappen, og du holder trit med dine børn på ferie.

For andre betyder at være i form at have synlig muskelmasse eller springe til når kammeraterne mangler en mand til fodbold.

Yoga kan hjælpe dig med at opnå begge grader af fitness, men det vil tage længere tid – sandsynligvis flere måneder – at komme til den anden mulighed, mere atletisk niveau. Hvor meget længere afhænger af din løsning på andre spørgsmål, f.eks. Dit udgangspunkt og intensiteten i din rutine. Og for at få en slank, klar til noget krop, vil du sandsynligvis nødt til at lave ekstra træningsprogrammer såsom overvægtstræning og cardio samt at foretage en diætintervention, at grøfter behandler fødevarer og fokuserer på nye grøntsager, proteiner og hele korn.

Hvad er dit nuværende niveau af fitness?

Hvis du vil beskrive dig selv som en non-exerciser, vil det tage dig længere tid at komme i form uanset din definition. Nybegyndere bør lette ind i en regelmæssig yoga praksis rutine for at undgå udbrændthed og skade. De mere krævende, “formskabende” stillinger og hurtigere tempo i en intens klasse kræver en proces med bygning; ligesom i løb, undgår du at starte med en konvention; i yoga undgår du at starte med håndstand og hoppe.

Du kan forvente forbedringer i din fleksibilitet, balance, muskuløs udholdenhed og aerob kapacitet efter otte uger af tre timers lange Hatha-klasser om ugen, viste et studie fra 2005 udgivet af American Council on Exercise. Ingen garanti disse forbedringer får dig til din definition af at være “i form”.

Hvilken form for yoga vil du gerne træne?

En stringent streaming-stil af yoga, der skubber dig igennem Sun Salutations, omfatter stående og afbalancerende positioner og konkluderer med, at nogle langsomme strækninger vil komme dig i form hurtigere end en langsom metodisk praksis. Disse aktive stilarter rammer alle de fitnesskomponenter, der er defineret af American College of Sports Medicine: cardiorespiratorisk, modstand, fleksibilitet og nueromotor.

Alle typer yoga har værdi, men hvis du er i form, er dit mål nr. 1, så vil Ashtanga, Power eller en anden vinyasa-stil være mere tilbøjelige til at hjælpe dig med at nå dine mål end en blid indledende klasse eller langsomt bevægende Hatha. Hvor lang tid det tager, afhænger af dit engagement og hvor alvorligt du tager øvelsen, når du er i klassen.

Find den bedste yogamåtte her.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here